czwartek, 19 lipca 2012

"Spętani przez Bogów" Josephine Angelini

Spętani przez Bogów / Starcrossed
Autor: Josephine Angelini
Miejsce i rok wydania: Warszawa 2011
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 398

"Spętanych przez Bogów" czytałam po raz drugi. Pierwszy raz czytałam to rok temu, ale w tym miesiącu jest premiera drugiej części, a ja chciałam wszystko sobie przypomnieć. Nie żałuję. Z reguły nie lubię czytać książek po kilka razy, ale tu (tak jak przy Harrym Potterze) zrobiłam wyjątek. Ta książka jest lekka i przyjemnie się ją czyta, choć akcji nie brakuje. Uwielbiam ją za klimat; autorka nie poszła w stronę wampirów lub czegoś takiego, tylko w stronę mitologii greckiej. Co do bohaterów, też ich uwielbiam. Chyba najbardziej przypadli mi do gustu Ariadna i Jazon. Główna bohaterka Helena nie była denerwująca, co mnie ogromnie ucieszyło. Uważam, że wszyscy byli dobrze wykreowani.

Helena Hamilton przez całe swoje szesnastoletnie życie czuła się inna, choć nie chciała tego okazywać. A teraz zaczyna dręczyć ją sen... Powraca co noc. Helena wędruje przez jałową pustynię. Rano budzi się cała w pyle i krwi. A w dzień widzi trzy płaczące kobiety w bieli...

A potem w liceum zjawia się Lucas, najpiękniejszy chłopak, jakiego spotkała. Wzbudza w niej, tak nieśmiałej i łagodnej, szaleńczą nienawiść.

Dlaczego pierwszego dnia Helena próbuje zabić go na oczach całej szkoły?

Wkrótce Lucas odkrywa przed nią, że oboje mają odegrać rolę w tragedii napisanej przez los tysiące lat temu i zsyłanej na świat przez greckie boginie zemsty.

Co stanie się z ich miłością?

Cytat z książki:
"Powinniśmy cieszyć się chwilą, póki trwa, a nie martwić, że kiedyś przeminie".

Moja ocena: 10/10

1 komentarz:

  1. Uwielbiam tą książkę, chociaż większość ludzi twierdzi, że to gniot XD Nie moja wina, że mam słabość do mitologii xD

    OdpowiedzUsuń