środa, 5 września 2012

"Wędrówka przez Sen" Josephine Angelini

Wędrówka przez Sen / Dreamless
Autor: Josephine Angelini
Miejsce i rok wydania: Warszawa 2012
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 366

Rok czekania i nareszcie jest. Strasznie się napaliłam na tą książkę, bo poprzednia część wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. "Wędrówka przez Sen" to druga część trylogii. Jedyną rzeczą, która ostudziła mój zapał, było to, że w życiu bohaterki pojawia się nowy chłopak. Po co w tak świetnej historii trójkąt, pojawiający się w większości Paranormal Romance? Przez to autorka zeszła do standardów. Pomijając ten fakt, książka bardzo mi się podobała. Głównym motywem tej części jest piekło, czyli Hades. Zadaniem Heleny jest uwolnić Sukcesorów od erynii. Czy jej się powiedzie?

Mieszkają w amerykańskim miasteczku, chodzą do liceum i są... potomkami greckich bogów. Przeklętymi kochankami połączonymi przeznaczeniem, rozdzielonymi klątwą antycznych bogiń zemsty.
   Helena wie już, że tylko ona - potomkini Heleny Trojańskiej - może przerwać odwieczny cykl zemsty i uwolnić swoją boską rodzinę. Nocą wędruje przez bezkresną krainę Podziemia. W dzień walczy z potwornym zmęczeniem i coraz bardziej traci siły - fizyczne i duchowe. Nie dałaby rady wracać tam co noc - gdyby nie Lucas.
   Lecz Lucas bardzo się zmienił i Helena nie jest już pewna jego uczuć. Czy Orion, nowy chłopak w szkole, pomoże jej walczyć dalej i powstrzymać gniew erynii?
   Świat antycznych bogów coraz bardziej przenika się ze światem śmiertelników, a życie Heleny pogrąża się w chaosie. Lecz najgorsza jest świadomość, że nie potrafi zapomnieć o Lucasie... i że wciąż myśli o Orionie. Że kocha ich obu.

Cytaty z książki:

"Wiedzieć, czego się chce i mieć dość pewności, żeby powiedzieć to na głos, to dwie najtrudniejsze rzeczy w życiu."

Moja ocena: 9/10.

3 komentarze:

  1. To chyba nie dla mnie, tym bardziej że ani nie lubię Paranormal Romance ani nie czytałam pierwszej części. :) A tak na marginesie nie musisz mi pisać w komentarzach, że napisałaś nową notkę, bo obserwuję Twojego bloga i wiem. Później muszę je usuwać i dostarcza mi to dodatkowej pracy. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więc drugą również przeczytam w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zaczęłam czytać, zobaczymy, jak mi się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń