piątek, 24 sierpnia 2012

"Cienie na Księżycu. Poza czasem" Zoë Marriott

Cienie na Księżycu / Shadows on the Moon
Autor: Zoë Marriott
Miejsce i rok wydania: Warszawa 2012
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 438

Sięgnęłam po "Cienie na Księżycu", bo zaczęły interesować mnie klimaty, które mogę określić tak: Japonia, kwiaty wiśni, wachlarze, bambusy, tamtejsza kultura. Pomyślałam, że książka zaspokoi moje zapotrzebowanie na te klimaty, ale spełniła to tylko w połowie. Opis z tyłu książki brzmi tak:

Kopciuszek. Księżycowy Książę. Magiczna Japonia. Historia poza czasem.
Miłość nadciąga jak burzowe chmury, ucieka przed wiatrem i rzuca cienie na Księżyc.
Kilkunastoletnia Suzume orientuje się, że ojczym, z którym mieszka, jest odpowiedzialny za śmierć jej ojca. Postanawia się zemścić. Dzięki swoim umiejętnościom magicznym ukrywa się w kuchni pałacu ojczyma, ucieka na ulice nieznanego miasta, wydostaje się z więzienia... Wie, że musi zdobyć względy wszechwładnego Księżycowego Księcia, aby pomścić śmierć ojca.
Ale nawet jeśli potrafimy ukryć się dla oczu innych, czasem ich serce jest bardziej przenikliwe... A nasze serce też nie zawsze podąża za planami mózgu... Suzume będzie musiała wybierać między zemstą a miłością.
Piękna, prawdziwa, przesycona magią opowieść.

Opis nie wprowadził mnie do atmosfery tej książki. Opowieść miała więcej wątku magii niż się spodziewałam, ale głównie chodziło o zemstę i miłość. Do bohaterów nie przywiązałam się jakość szczególnie, chociaż muszę przyznać, że byli zupełnie inni (z wyglądu na pewno) niż typowi bohaterowie PR. Książka nie jest jakimś arcydziełem. Jest dobra, nie trzeba się za bardzo angażować w fabułę i można się przy niej po prostu zrelaksować.

Moja ocena: 7/10.

1 komentarz:

  1. Magiczna Japonia... To chyba nie moje klimaty, więc spasuję. Nie przepadam za taką tematyką. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń